עיצוב חנויות
חנות אמורה למכור את מוצריה לקהל לקוחות רב ככל האפשר, ומשום כך, היא חייבת, בין היתר, להיות מעוצבת בדרך הנכונה ביותר. העיצוב חייב לקחת בחשבון שני אלמנטים חשובים: פרקטיות לצד חן ויופי. בנושא הפרקטיות יש צורך להדגיש אלמנטים חשובים שהראשון בהם הוא שילוט מתאים המספר בכמה שניות את סיפור החנות כלומר: מה מוכרים? מתחת לשילוט יש לעצב חלון ראווה מתאים מושך את העין והמאפשר להציץ פנימה ולקבל רושם ראשון.
עיצוב חלונות ראווה מעניין יעורר סקרנות ויגרום ללקוח להיכנס.
עיצוב פנים לעסקים וחנויות חייב להיות מותאם לאופי החנות, לסחורה הנמכרת או השירות הניתן. במקרים רבים, כדאי להשאיר את הכניסה חשופה ולא עמוסה בפריטים כדי שהלקוח לא ירגיש אווירת מחנק. התכנון הפנימי אמור להיערך על פי לוגיקה חשובה המתאימה לכל נישה. בחנות מזון או סופרמרקט יעמידו מוצרים בעלי נפח בתחילתה כדי לאפשר הכנסתם קודם ובסדר מסוים לעגלת הקניות, בחנות ביגוד יסדרו את המחלקות על פי לוגיקה אחרת וכן הלאה. כן חשוב לקבוע מסלול הליכה אותו ניתן לקבוע על פי תאורה, העמדת מוצרים בולטים ואטרקטיביים ועוד.
נושא חשוב הוא התאורה וכאן יש להשתמש בתאורת היצף חזקה, בתאורת ספוטים למיקוד, תאורה צבעונית ועוד. בנוסף, יש צורך בהעברת אינפורמציה ואת זה עושים עם שילוט מתאים בגדלים שונים, וכן על ידי מערכות כריזה. יש חשיבות להעביר מסרים בתמציתיות כדי לא להעמיס פרטים על הלקוח. עיצוב חנויות חייב להיות פונקציונאלי ובעיקר נוח לקונה על מנת שיוכל נצל את זמן הקנייה היטב. הצורך הוא ליצור חווית קניה נעימה ונוחה על מנת לגרום ללקוח לבקר בהן שוב או באחרות של הרשת. עיצוב נכון מאפשר גם עריכת שינויים מתבקשים מעת לעת לצורך רענון.