כשמדובר בהקמה ותפעול של עסק חשוב להבין כמה דברים לפני שתקבל מיגרנה, אם הכוונה שבפתיחת העסק היא לגרום לו להצליח ולהמשיך לקדם ולפתח אותו באופן רציני ומתמשך, מומלץ מאוד להתחיל מצ'ק ליסט בסיסי – אבל קריטי, עמודי הטווח שאפרט עליהם בהמשך יהיו אלו שעליהם יקום ויפול העסק, במיוחד בתקופה הזו, חווינו עליה משמעותית בסבירות לסגירת העסק בין 2019 ל-2020 מ-7.5% ל-13% זאת על פי נתוני חברת דן אנד ברדסטריט.
הצעדים שאנו לוקחים כראשי הארגון מהותיים יותר מתמיד, לכן נייחס להם חשיבות עליונה.
מנהל כמנוע וכמומחה
ראשית ניתן לומר אף באופן אובייקטיבי כי מצב אשר בו היזם ובעל העסק הוא הגורם המקצועי הבכיר ולא מתוך סמכות והיררכיה, אלא מתוך נסיון וידע הוא המצב הבריא ביותר להתפתחות של ארגון. בתור היותי כיזם, בעלים ומנכ"ל של חברת פסיכומטרי, גולברג פסיכומטרי, היכולת לקבל החלטות איכותיות מתוך הבנה עמוקה היא באופן טבעי מטרה. לשעצמה, קידום ופיתוח רעיונות בתנאים אלו תוביל את העסק לשיפור מתמיד.
חשיבות הבידול
כבר בשלבים הראשוניים של התהוות העסק, צריך לזכור, גלובליזציה בכל מקום, ההיצע ושפע בעולם גדל בקצב מהיר, רק בארץ בשנת 2003 כמות העסקים הפעילים בארץ היתה כ-390 אלף, וב-2015 מספרם כבר נשק ל-550 אלף, הגרף רק ממשיך לנסוק (דמוגרפיה של עסקים מקבץ נתונים סטטיסטיים ממרשם העסקים – )https://din-online.info/pdf/lst55.pdf
כשמדובר נקודתית בעסקים קטנים ובינוניים, בין השנים 2012 ל-2018, ישראל ראתה עליה במגזר העסקי של כ-92 אלף עסקים והמגמה עודנה בכיוון זהה. (לצפייה בדו"ח התקופתי – מצב העסקים הקטנים והבינוניים 2020)
לעסק שלך צריכה להיות זכות קיום – קהל – שיגיע כשלמוצר ולעסק שלך יש ייחוד – בידול משאר השוק, משהו שבאמת יגרום ללקוחות פוטנציאלים לעצור ולחשוב, משהו שיוציא אותם מתבנית החשיבה הרגילה, עסק תמיד צריך לחדש משהו.
מנטליות ארגונית
כבעל עסק ובעלים של חברת פסיכומטרי ובעזרת ניסיון בעצמי, למדתי שאין תחליף לעבודה קשה, וזה לא סתם משפט גנרי, בסוף אתה הוא האחראי ובעל ההשפעה הגדול ביותר על העסק שלך, אתה חייב לנשום את התחום שלך, להיות מעודכן להמשיך לדחוף ולהמשיך להאמין. העסק הוא מעל הכל, לכן תחושת השייכות והמחויבות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהמנטליות שאנחנו כמנהלים ו/או בעלים נרצה להקרין ולהעביר, הן לעובדים והן ללקוחות
צוות לרוץ איתו
ההצלחה אמנם תלויה בך ובמוטיבציה שלך לעשות את זה, אבל הצוות שתרכיב סביבך יהווה אברים למוח שאתה – תשקיע בהם, תאמן ותחזק אותם, הם בסוף רוב הקבוצה, רוב הארגון, רוב העסק.
עובדים טובים זה עובדים אכפתיים, הם יהיו אכפתים אם הם ירגישו שרואים אותם ושנותנים להם אמון ואחריות. כשהם יודעים ומרגישים שמילה היא מילה, שסיכום הוא סיכום,
תיאום ציפיות ותקשורת בריאה מובילים לוודאות ובטחון. הרווח פה הוא כפול מאחר ולא רק שהצוות יהיה שמח ומסופק, הוא גם יעבוד קשה יותר והתפוקה תעלה בהתאם
בסופו של דבר חשוב לזכור – כשהם מצליחים – העסק מצליח