עיצוב חנות
חנות הינה מקור פרנסה ואמורה למכור מוצרים שונים. ככל שתהיה נאה, פרקטית ומושכת, כן, יגבר הסיכוי לכך שיפקדו אותה קונים רבים וירכשו בה מוצרים. עיצוב חנות מקצועי חייב להתחשב באלמנטים שונים כמו גודל (קיים הבדל בין
עיצוב חנויות קטנות לגדולות), צורה, מיקום (ברחוב או בקניון למשל), אופי, המוצרים הנמכרים ובשיקולים נוספים.
הקמת עסק מזון שונה בעיצוב מעסק לביגוד או לספרים. כמובן, שגם המחירים מהווים שיקולים בקבלת ההחלטות וגם. לחנות יש חזית שבה יש שלט, ובמקרים רבים, גם חלון ראווה. הם מהווים את הנקודה הראשונה שבה נחשף הלקוח אליה, ובנוסף, יש את החלל הפנימי, מחסן ואזורי שירות. השלט חייב לספר בקצרה את סיפור החנות כלומר: מה היא מוכרת. חלון הראווה מעוצב בקפדנות ויצירתיות כדי למשוך את עיני הקונה ולגרום לו להיכנס. החלל הפנימי מרווח ועם מעברים נוחים. המדפים, הדוכנים ועוד מותאמים לצרכי המקום. התאורה אמורה לכלול תאורת היצף, ספוטים ואווירה. כן, יש להצמיד שילוט מתאים ותמציתי לסחורה הנמכרת ולמחירים המבוקשים. הכול נועד ליצור חווית קניה נעימה שגרום ללקוח להישאר כמה שיותר בה, וכמובן. לחזור אליה שוב ושוב. מומלץ להיעזר במעצב מקצועי בתחום.