פתיחת חנות
חנות נחשבת לסוג עסק נפוץ האהוב על יזמים רבים. צריך להתחיל כל מיזם כזה עם תכנון מסודר ובזהירות כדי שהבסיס יהיה איתן. פתיחת חנות אמורה להיעשות בשלושה שלבים עוקבים שהם: אפיונה, הכנת תכנית עסקית, ובחירת ישות ורישומה במס הכנסה במע"מ ובביטוח לאומי. אפיון החנות כולל בחירת תחום פעילותה, כלומר: מה מוכרים, בחירת קהל היעד, בחירת שם, בחירת המקום ממנו היא תנוהל, הערכה לגבי הסכומים הכספיים ההתחלתיים הנדרשים, הערכת הזמן עד לפתיחה ועוד. בשלב הבא יש להכין תכנית עסקית שתספק תמונת מצב על התכנון הכלכלי והפיננסי ואשר תראה ליזם את מה שצפוי לו בהמשך. היא תתייחס, בין היתר, להערכת ההוצאות הצפויות השונות הנדרשות כולל פרסום, רכישת חומרי גלם וציוד, שיפוץ,
עיצוב חנות וכדומה. כן, היא תעריך תזרים מזומנים עתידי, צפי על תקבולים ורווחים ועוד. ישות יכולה להיות במקרה הנ"ל חברה בע"מ או עוסק מורשה והבחירה היא על פי שיקולים של של היקף הפעילות, צרכי החנות, טעמו ורצונותיו של הבעלים, חזונו ועוד. מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים מהתחום.
Fran & Mark היא פלטפורמה לייעוץ ולשירותים נוספים עבור עסקים שונים.
